Menyasszonyi ruhaszalon etikett – II. rész

Kedves Lányok, az előző ilyen témájú bejegyzésünkben azt igyekeztük körbejárni, miért jó és fontos, hogy időben szólj nekünk, ha nem tudsz eljönni egy ruhapróbára, no és azt is érintettük, hogy ha jó szót vársz, adj Te is jót. Ugye emlékeztek? Mai témánk az írásbeli kommunikáció néhány bennünket is érintő kérdése lesz.

Biztos észrevettétek, hogy a Boglárka Szalon odafigyel arra, hogy mind a fizikailag létező üzletei, mind a virtuális megjelenései (honlap, FB, hirdetések) egyaránt igényesek legyenek. Mi ebbe sok energiát fektetünk, mert úgy gondoljuk, hogy Ti vagytok nekünk annyira fontosak, hogy a legjobbat kapjátok, amit csak adni tudunk. A Boglárka Szalon tulajdonosa olyan, aki csak akkor tud jól aludni, ha úgy érzi, részéről a vendégei elégedettségéért ő mindent megtett :-)

Szóval épp a maximalizmusunk és az odafigyelésünk az, ami olyanná formálja a szalonunk arculatát, amilyennek Ti is láthatjátok. Ha megfigyelitek a leginteraktívabb felületünket, a Facebook-ot, tapasztalhatjátok, hogy a stílusunk kedves, közvetlen, barátságos, és senkit nem szeretnénk megbántani. Kíváncsiak vagyunk a véleményetekre, ezért is teszünk fel sokszor kérdéseket, hiszen üzletünk sikerének egyik kulcsa épp az, hogy együtt tudunk gondolkodni a Ti igényeitekkel és ízlésetekkel. Az etikett viszont épp ezen a ponton kopogtat be.

Tudjátok, amikor mi kirakjuk mint egy gyöngyszemet  mondjuk a legújabb és legszebb ruhánkat, hogy „tessék, kedves Lányok, ezt Nektek hoztuk”, akkor meglehetősen kiábrándító tud lenni némelyek reakciója (idézzük):

-        Ára?

-        Méret?

-        Mennyi?

-        Ronda.

Nos, a mi értékrendünk szerint az első három hozzászólás kulturáltan így hangzana (csak példák):

-        Sziasztok! Mennyiért kölcsönözhető ez a ruha?

-        Kedves Szalon, mekkora a mérete ennek a ruhának?

-        Szia! Mennyiért vásárolható meg ez a fazon?

Az utolsóhoz pedig annyit, hogy nem vagyunk egyformák, ezért tetszhet más, mint ami nekünk. De. És ez megint nem csak nálunk hasznos, ha megjegyzitek, hanem akárhol értékes tudás lehet: ha valami nem tetszik (nem ízlik, nem szeretjük stb.) akkor ne azt mondjuk, hogy „ronda”, hanem azt, hogy „köszönöm, de nem az én ízlésem”, „nem az én világom”, vagy „nem az én stílusom”. Mert a nem tetszés így is benne van, tehát senki nem fogja Rád erőltetni ettől kezdve, viszont nem bántottál meg feleslegesen senkit, akinek viszont az a valami tetszett vagy fontos volt. Érted? Ezek csak addig tűnnek apróságnak vagy szőrszálhasogatásnak, amíg valaki nem Téged bánt meg, és sokszor még csak nem is rosszindulatból. Tudjátok, manapság egyre kevesebb figyelem jut a törődésre, a másik ember valós igényeinek a meghallgatására, és az az igazság, hogy rosszul tud esni, amikor nem törődnek velünk vagy semmibe veszik a fáradozásainkat. Mi a szép ruhák mellett arra is szeretnénk gondot fordítani, hogy tartsuk tiszteletben a másik embert, és lehetőség szerint okozzunk neki egy szép napot, hiszen az ember számára az adhat valódi boldogságot, ha a másiknak örömöt, szeretetet és jó szót adhat. Szerencsére akármilyen is világ, ezek az alapértékek még nem mentek ki a divatból. Köszönjük szépen a figyelmeteket és csodás napot kíván Nektek a Boglárka Szalon.