Menyasszonyi ruhaszalon etikett

Kedves Lányok, habár kicsit különösnek hathat így elsőre a cím, mármint hogy is jön a ruhapróbához az illem fogalma, mi úgy gondoltuk, hogy nagyon is fontos téma, és szeretnénk Veletek megosztani a gondolatainkat. No persze itt nem kell mindjárt extra szabályokra gondolni, hiszen mi is csupán egy üzlet vagyunk a sok közül. És mégis, léteznek az életben (az írott szabályok mellett) íratlanok is, amelyeket sokkal jobb, hogyha betartunk, mint ha nem.

Tudjátok, hogy hozzánk nem lehet csak úgy beesni az utcáról, és ezt sokan nem értik, de most eláruljuk, miért. A ruhapróba egy érzékeny, bizalmas, szinte intim dolog. Több okból. Egyrészt mert itt a lányok levetkőznek, másrészt életük legszebb napjára készülődnek, harmadrészt mert szeretnének nagyon szépek lenni, és nem mindegy, mit választanak a több száz modell közül. Szóval ez egy olyan időtartam, amit nálunk töltetek, ami zavartalan és jó hangulatú kell, hogy legyen, egyszerűen úgy nem fog működni a dolog, ha 5 percenként nyomják a csengőt, betódul egy halom idegen ember, és még 20-an bogarásznak körülötted. Szóval ezt talán nem kell tovább magyarázni, mi erre is figyelünk. Ebből fakadóan elhatároztuk, hogy mindenkinek lehetőséget biztosítunk, aki erre igényt tart, hogy foglalhasson előre időpontot, amikor csakis őrá koncentrálunk, senki másra. Létrehoztunk honlapunkon egy online időpontfoglalási rendszert, ahol mindenki kényelmesen be tud jelentkezni, és semmibe sem kerül. No már most – innen jön az izgalmas rész.

Mi, itt a Boglárka Szalonban úgy érezzük, hogy a lehető legtöbbet teszünk azért, hogy Te maradéktalanul jól érezhesd magad és elégedetten távozhass. De a vendégeink részéről olykor tapasztalunk olyan magatartást, amivel kicsit nehezen tudunk megbirkózni. Például pont az időpontfoglalás kapcsán. Ha ugye bejelentkezik hozzánk egy vendég, akkor az az óra az övé, mi nem hívunk mást. Előfordulhat persze, hogy közbe jön valami, dugó van, beteg lett, elszakadt, ellopta, elhagyta, lekéste stb. Ismerjük – mi is emberek vagyunk. Ilyen esetekre találták ki azt az intézményt, hogy betelefonálunk az üzletbe, vagy küldünk egy sms-t, esetleg e-mailt. Hogy sajnos nem tudunk menni. Pont. Nem kell indokolni, nem kell magyarázkodni. Mi nem haragszunk meg Rád, ha esetleg találtál máshol ruhát, vagy dolgozni kell menned. Nem is fontos, hogy miért nem jössz el. Ami viszont fáj nekünk, ha nem hívsz bennünket az időpontod lemondásáért, sőt sokan arra sem veszik a fáradtságot, hogy amikor mi érdeklődünk a vendég holléte felől, egyszerűen nem veszi fel a telefont.

Tudjátok, ezek nem bűncselekmények persze, de emberileg nagyon rosszul tudnak ám esni. Az emberi viszonyok kétoldalúak. És ez nem csak a barátságokra vonatkozik. Az üzletekben is emberek dolgoznak, akiknek jól esik, ha emberszámba veszik őket. Nem kezelik sem tárgyként, sem robotként őket, mert nekik is van lelkük és önérzetük. Sokan úgy érkeznek meg hozzánk, hogy alkatrésznek nézik a kolleganőinket, és nem értik, hogy ez miért nem tetszik nekik. Persze ez az élet más színterein is igaz. A Boglárka Szalonban mi azt gondoljuk, hogy ha szép bánásmódot, jó szót, kedves kiszolgálást vársz, akkor legyél Te is partner hozzá, legyél Te is korrekt, és akkor életed legszebb napjára való készülődésed még szebb élmény lesz. Hidd el, mi ezerrel azon vagyunk, hogy gyönyörű és boldog legyél, de a harmóniához nem csak adó kell, hanem vevő is.

Mi úgy gondoljuk, hogy azt adjuk, amit mi is kapni szeretnénk fordított helyzetben, és szerintünk ezek cseppet sem bonyolult, hanem nagyon is normális és emberi dolgok. Reméljük, hogy írásunkkal segíteni tudjuk a Ti életeteket is, és a mi munkánkat is. Várunk szeretettel Benneteket a Boglárka Szalonban.